Cart Total Items (0)

Sepet

NEOTHERM GEOFOAM

Bu kısıtlara çözüm olarak Dünya’da EPS bloklar ilk defa Norveç Karayolları İdaresi (NPRA) tarafından 1972 yılında otoyol dolgusu olarak kullanılmıştır. Zemin iyileştirmesine gerek duyulmadan oturmaları önleyen bu başarılı uygulamayı takiben 1983 yılında Fransa’da ilk EPS blok dolgu inşası yapılmıştır. Günümüzde 45 yıla yakın kanıtlanmış performansı ile EPS bloklar ile yumuşak killi zeminler üzerine otoyol dolgusu inşası pek çok ülkede başarı ile uygulanan kendini kanıtlamış bir teknolojidir.

Açıklama

KULLANIM ALANLARI

  • Otoyol dolgusu ve köprü yaklaşım dolgularında,
  • Otoyol şerit ilavesi için gerekli dolgu imalatlarında,
  • İstinat yapılarının geri dolgularında,
  • Gömülü Menfez üzeri inşa edilecek olan dolgu imalatlarında,
  • Tünel portallarının geri dolgularında,
  • Gömülü boru ve alt yapı tesislerini koruma amaçlı dolgularda,
  • Şev güvenliğinin artırılmasında,
  • Kapalı madenlerde.

TEKNİK ÖZELLİKLERİ

  • *SU EMME ORANI ÇOK DÜŞÜKTÜR. WL(T) 2 <= %2
  • *ZAMAN İÇERİSİNDE BOYUTU DEĞİŞMEZ
  • *BİYOLOJİK OLARAK ÇÖZÜNMEZ
  • *YOĞUNLUĞUNA ORANLA YÜKSEK MUKAVEMET GÖSTERİR.
  • *20-30 KG/M3 YOĞUNLUĞA SAHİPTİR.
  • *BASINÇ MUKAVEMETİ
  • 20 DNS İÇİN CS1 >= 40 kPa
  • 30 DNS İÇİN CS1 >= 75 kPa
  • *EBATLARI
  • 1020*1230*4040 MM –   500*610 1020 MM –  610*1020* 2020 MM VEYA DAHA FARKLI EBATLARDA OLABİLİR.
  • *EĞİLME MUKAVEMETİ;
  • 20 DNS İÇİN BS >= 150 kPa
  • 30 DNS İÇİN BS >=  200 kPa
  • *KULLANIM SICAKLIĞI -50 İLE +75 DERECE ARASI.

OTOYOL İNŞAASINDA KULLANIMI

Bilindiği üzere özellikle gevşek/zayıf zeminler otoyollar ve köprüler için her zaman sıkıntı yaratmaktadır. Bu tür zeminler üzerine inşa edilecek otoyol dolgularının inşaat sırasındaki ve sonrasındaki stabiliteleri tasarımın önemli bir adımıdır. Hem ülkemizde hem de dünyada yerel zemin koşullarının pek çok farklı ıslah metotlarıyla iyileştirilerek üzerlerine dolgu inşası başarı ile uygulanan bir metottur. Ancak, saha imalatlarının tamamlanması süreci güzergâhların trafiğe açılma sürelerinin uzamasına sebep olmaktadır. Ayrıca, oturma ve stabiliteye karşı güçlendirilecek olan yerel zemin koşullarının derin tabakalara kadar inmesi durumunda imalat maliyetleri önemli mertebelerde artmaktadır.

Bu kısıtlara çözüm olarak Dünya’da EPS bloklar ilk defa Norveç Karayolları İdaresi (NPRA) tarafından 1972 yılında otoyol dolgusu olarak kullanılmıştır. Zemin iyileştirmesine gerek duyulmadan oturmaları önleyen bu başarılı uygulamayı takiben 1983 yılında Fransa’da ilk EPS blok dolgu inşası yapılmıştır. Günümüzde 45 yıla yakın kanıtlanmış performansı ile EPS bloklar ile yumuşak killi zeminler üzerine otoyol dolgusu inşası pek çok ülkede başarı ile uygulanan kendini kanıtlamış bir teknolojidir.